פייסבוק חוקרת השפעות ידיעות על מצבי רוח

יום ה', 10 ביולי 2014

ממשלת ארה"ב עשויה לחקור את תכני וסיבות המחקר הסודי של פייסבוק שניתוח מצבי הרוח של כמעט 700,000 משתמשים.

הנושא עלה בקונגרס על ידי הסנטור מארק  וורנר שכתב  מכתב  לועדת הסחר הפדרלית ומבקש  ש-FTCתבדוק אתההשלכות של הניסוי ולשקול אם יש לשים כללים לסוגים כאלה של ניסויים וחשיפת פרטיות ברשתות חברתיות.

"אני מבין שחברות המדיה חברתית מחפשים דרכים כדי להפיק ערך מהמידע שנמסר מרצון על ידי בסיס הלקוחות העצום שלהם", אמר וורנר בהצהרה. "אבל אני חושב שצרכנים רבים הופתעו לגלות שהם נתנו כביכול  אישור על ידי הסכמה לתנאי השימוש של פייסבוק לחיטוט תוך שירות".

פייסבוק התמודדה עם זרם יציב של תגובות חריפות מאז שפשטה השמועה לפני כמה שבועות על מחקר רגשות  ומניפולציה עליהם - ללא ידיעת המשתמשים.

המחקר, שנקרא "ראיות ניסיוניות של הדבקה רגשית מסיבית באמצעות רשתות חברתיות", בוצע על ידי חוקרים מפייסבוק, אוניברסיטת קורנל ואוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו. במהלך המחקר, פייסבוק ניתחה את הזהות של 689,003 משתמשים אקראיים כדי להראות כיצד הודעות חיוביות או שליליות משנות המצבים הרגשיים שלהם.

החוקרים הגיעו למסקנה כי רגשות אכן היו transmittable.

מבקרים אומרים ברשת החברתית חסרת שקיפות ושזה היה לא מוסרי להתעסק עם נתוני משתמש מבלי להתריע ולהודיע לנחקרים.