פייסבוק מבטיחה פחות חדירה לפרטיות

יום ב', 3 בפברואר 2014

פייסבוק - הרשת החברתית הודיעה שתסיר את הפוסטים הפרסומיים  הלא רצויים מדפי  המשתמשים  - אך תשלב את הפעילות  האישית  בכלל הפרסומות שמוצגות .  עם זאת באחרונה  הודיעה פייסבוק שהחל מאפריל השירות הפרסומי שמכונה Sponserd Stories יבוטל כשירות עצמאי ותכונותיו ישולבו בכל הפרסומות בפייסבוק.

מה זה אומר? שמאפריל, כל פרסומת בפייסבוק תוכל לשלב פעולות שביצעתם, כמו לייקים או ביצוע צ'ק אין בבית עסק, ולהציג אותן  לחברים  לצד הפרסומת - מעין המלצה או טיפ אוטומטי.
בפייסבוק מדגישים אמנם שמה שמוצגות רק פעולות שגם כך היו גלויות לחברים ושבכל מקרה לא נחשף מידע פרטי, אך אפשר לשער שרבים מהגולשים לא רוצים שהלייקים והפעולות האחרות שהם מבצעים ישולבו בפרסומות בלי ידיעתם.

עם זאת  תביעה ייצוגית שהוגשה נגד פייסבוק בגין שירות זה למפרסמים הסתיימה בהסדר טיעון שחייב אותה לאפשר למשתמשים למנוע שימוש בלייקים שלהם בפרסומות. הגדרה זו קצת חבויה, אבל לא מסובך לתפעל אותה.