פייסבוק מצטרפת לטרנד של מחשוב לביש

יום ה', 14 בנובמבר 2013

מחשוב לביש הוא אחד מהתחומים החמים בעולם הטכנולוגיה כיום, עם מוצרים כמו גוגל גלאס ושעונים חכמים שעושים לא מעט רעש בתקשורת (על אף שטרם אומצו בידי הצרכן).

באחרונה גם הרשת החברתית פייסבוק מצטרפת לטרנד, אם כי בצורה עקיפה: החברה ערכה לאחרונה ארוע "האקתון" שבמסגרתו הזמינה מפתחים ליצור אפליקציות למכשירי מחשוב לביש המשלבות את שירותיה.


 

 

הפרסום להאקתון פייסבוק

 

 

 

לפי דיווח של אנגאדג'ט, ההאקתון נמשך כשישה שבועות, בשיתוף עם יצרניות מכשירי מחשוב לביש כמו גוגל, Pebble(שמפתחת שעון חכם באותו שם) ו-Jawboneשמפתחת את צמיד UPלניטור מדדי גוף. המפתחים שנבחרו להשתתף התבקשו ליצור יישומים חדשניים למכשירים אלו העושים שימוש בפייסבוק.

 “מכשירים לבישים מעניינים אותנו במיוחד כי אנחנו מתחילים לראות הרבה מידע מעניין שזורם מהם בחזרה ל-Open Graphשל פייסבוק", אמר לאנגאדג'ט אריק טצאנג, מנהל מוצר בפייסבוק. “אחת השאלות הגדולות בנוגע להם היא איך להמשיך ולהפוך את המכשירים שאנו לובשים לשימושיים יותר". בינתיים הוצג שילוב  מוזר של מוצר (ראה תמונה).

 .

 

 

הפייסבוק-גוצ'י

 

 

 

 

 

זוג מפתחים יצר שירות בשם Pigeon המאפשר לכל משתמש בעל אופניים להיות שליח לעת מצוא. השירות עושה שימוש במשקפיים החכמים Recon Jetעל מנת לספק הוראות ניווט בזמן אמת לידע המשלוח, ומעביר את הכספים תמורת המשלוח באמצעות שירות התשלומים של פייסבוק. בהחלט משהו שיכול להפוך לשירות אמיתי, אך לא כזה שתלוי בהכרח במחשוב לביש או אפילו בפייסבוק.

 

 

הדגמת Pigeon, על משקפי Recon

 

 

 

 

מפתחים אחרים ניצלו את חיישני התנועה של ה-Pebble על מנת לתרגם אינטראקציות פיזיות כמו לחיצת יד או פיסט-באמפ לבקשות חברות וסטטוסים בפייסבוק. אפליקציה בשם Check OKמאפשרת למשתמשים עם צמידים דוגמת ה-UPליצור תמונה כוללת של מצבם הבריאותי תוך ניצול הנתונים שאוסף הצמיד ושילובם עם פרסומים של המשתמש בפייסבוק על מנת לקבוע את מצב רוחו. כן יכולה האפליקציה לבדוק אילו תרופות לוקח המשתמש ולהתריע בפניו ובפני הרופא המטפל במקרה שהיא מזהה תופעות לוואי שליליות. בתגובה יכול הרופא לשנות את מינון התרופות.

העיתון "כלכליסט" המביא מידע זה מציין כי אף שפייסבוק לא שוקלת לפתח מכשיר לביש בעצמה, האקתונים מסוג זה ובכלל פעילויות בתחום התוכנה מהווים רכיב חשוב מאוד בדרכם של מכשירים אלו למיינסטרים. חברות כמו גוגל וסמסונג אמנם נותנות ולציבור את הפלטפורמה בדמות המכשירים שהם מפתחות, אבל בלי מפתחים שיראו איך מכשירים אלו יכולים להיות שימושיים בחיי היומיום אין להם סיכוי גבוה לזכות להצלחה.