פייסבוק שוב תבצע שינוי עיצוב בולט

יום ו', 2 באוקטובר 2015


פייסבוק  מתכננת מהפכה בעיצוב ומבנה עמודי הפרופיל שלכם. התצורה החדשה נמצאת כעת בבדיקות בטא בקרב משתמשים בודדים בארצות הברית ובבריטניה, כך לפי דיווח של The Verge.

הרשת החברתית ערכה בשנים האחרונות שינויי עיצוב רבים - שכמעט בכל המקרים גררו תרעומת מצד המשתמשים, בין היתר משום שלצידם חלו גם שינויים בהגדרות הפרטיות, שהובילו לחשיפה מוגברת של מידע אישי.

 

העיצוב החדש של הפרופיל
העיצוב החדש של הפרופיל צילום: theverge.com

 

ואולם, בעוד הפיד, כלי החיפוש הפנימי ואפליקציות פייסבוק שינו פניהם - נותר עמוד הפרופיל כמעט ללא שינוי; התכונה האחרונה שהוסיפה לו פייסבוק היתה תמונת ראש העמוד (Cover Photo).

העיצוב החדש ימקם את תמונת המשתמש במרכז המסך, כשסביבו תמונת ראש עמוד. התמונות יוכלו להיות גם סרטונים של מספר שניות - או תמונות מתחלפות להגדרת המשתמש; למשל, אומרים בדה ורג', להחליף לתמונה שלכם בחולצת הקבוצה שאתם אוהדים ערב משחק גדול - ולהחליף לתמונה הרגילה למחרתו. תכונה זו תאפשר גם לעבור בין תמונות פרופיל לצורך קמפיינים, תחרויות ברשת וכו'.

 

 

עיצוב הפרופיל שדלף לרשת
עיצוב הפרופיל שדלף לרשת צילום: theverge.com

 

מתחת לתמונת הפרופיל המגודלת תוצג שורה אחת ובה תוכלו לכתוב על עצמכם דבר-מה מייצג, תחתיה מקטע ובו פרטים כשנת לידה, מגורים, מצב זוגי, עבודה ובית ספר בו למדתם ומתחתיו - תמונות. העניין הוא שהתמונות אמורות להיות מתחלפות (בדומה לגרסת הדפדפן של אינסטגרם) ולהישען על תמונות בהן תויגתם והוגדרו כפומביות.

מדובר בחתיכת עונש, שכן לכולנו יש תמונות לא מחמיאות בהן תויגנו ולפעמים מדובר בהמון מהן - מה שיחייב משתמשים להקדיש זמן ומאמץ להגדרת כל תמונה בנפרד כפרטית או חסומה. בשלב זה מיועד השינוי לאפליקציית הרשת החברתית, אם כי לא מן הנמנע שיגיע גם אל גרסת הדפדפן.

 

 למה לשנות?

 

פייסבוק רוצה להציג למפרסמים נתונים המראים צמיחה בזמן הגלישה ובמספר הדפים הנצפים כדי שתוכל לייקר חבילות פרסום - בטענה שסביר יותר שאדם שנמצא יותר זמן בעמוד ספציפי גם יתייחס לפרסומת שמוצגת בו. כיום אנחנו נכנסים לעמודי פרופיל בעיקר כדי לחפש פוסט ספציפי שאינו מופיע בפיד או כדי ללמוד קצת על אדם זה או אחר (כשמדובר בזר, לפעמים גם כדי לבדוק אם יש לנו חברים משותפים ומיהם). העשרת הפרופיל והפיכתו לחווייתי יותר (וידאו, תמונות מתחלפות) תוכל להאריך את זמן הצפייה בו ולראיית פייסבוק - לעודד אינטראקציות בין גולשים.

 

 

כל אינטראקציה שכזו - לייק, שיתוף, תגובה, הודעה וכו' - עוזרת לבנות את הזהות הצרכנית שלכם בעיני הרשת החברתית. ככל שהיא יותר עשירה ומדויקת - כך יוכלו מפרסמים להציג לכם פרסומות יותר רלוונטיות (לדעתם; למשל, פייסבוק מציגה לי לאחרונה פרסומות לביטוח רכב. היא לא יודעת שאין לי מכונית). בנוסף, שיפור בזמן הצפייה בעמודים ישמח את משקיעי הרשת החברתית וימשוך חדשים. לאור הזעם שמעוררים שינויים בהגדרות הפרטיות, יש להניח שהפעם תימנע מהם הרשת החברתית - או שתציג אותם בנפרד, לאחר שיתרגל הקהל לעיצוב החדש