פיסבוק מחפשת מנהל קשרי מדיה ובקרת תכנים

יום ד', 14 בדצמבר 2016

רוצה ג'וב מעניין, אחראי וגם משתלם?

בעקבות פרשת החדשות המזויפות והביקורת על "לכלוכים" מחפשים עתה ברשת החברתית פייסבוק מנהל שיתופי פעולה עם המדיה בעל ניסיון של 20 שנה לפחות בתחום
 
פייסבוק פרסמה מודעת דרושים חדשה עבור משרת מנהל שיתופי פעולה עם המדיה. תיאור המשרה מציין שמדובר ב"פנים והקול של פייסבוק", שיסביר את תפקידה של הרשת החברתית בתחום החדשות. הממונה לתפקיד יהיה אחראי להתוויית היעדים והנושאים החשובים שעל שולחנם של המו"לים בתחום החדשות. 
בעיתון "כלכליסט" מציינים כי התפקיד החדש הוא ככל הנראה התגובה הראשונה הרשמית של פייסבוק למשבר החדשות המזויפות שעלו לכותרות בעקבות הבחירות האחרונות בארה"ב. פייסבוק ניסתה לטעון בהתחלה שהיא אינה יודעת לברור את התוכן שמפורסם דרכה, אך ככל הנראה ברשת החברתית החלו להבין שהעניין בנושא לא ייעלם במהרה. 
 
על מנת להתמודד עם הדקויות שבניהול פרסום אייטמים חדשותיים הדרישות של פייסבוק הן למועמד שמאחוריו כ-20 שנות ניסיון בתחום. אמנם לפייסבוק כבר יש אחראי על קשרי מדיה, והיא אף העסיקה בתפקידים זוטרים יותר עיתונאים ואנשי מדיה, אך מדובר הפעם בתפקיד חדש שאמור לענות על הצורך שעלה בעקבות משבר החדשות המזוייפות. 
 
בפייסבוק רוצים מישהו שיתמחה בניהול התחום ושיוכל להתמודד עם הדרישות שהעלו מו"לים, פוליטיקאים וארגוני זכויות אזרחיות שהיא תתמודד עם ההשפעה החברתית הרחבה שיש לפרסומים שהיא מעלה. 
 
נושא בקרת תכנים הוא  כאב ראש שמרק צוקרברג  רצה להימנע ממנו, אבל נראה שכרגע פייסבוק  מבינה שהיא לא תוכל להתחמק מכך לעד.