פרסום גוגל מסתער על העולם הנייד

יום א', 19 ביולי 2015

xu; xu; בעלי המניות בגוגל  מביעים תקווה שהמאמצים של החברה בפרסום סלולרי מתחילים להשתלם.

באחרונה מניות גוגל זינקו כמעט 15 אחוזים ל-664.88 $  לאחר שבעלי המניות קיבלו את ההזדמנות הראשונה שלהם למסחר במניות של החברה לאחר תוצאות הרבעון השני.

גוגל הודיעה כי הכנסותיה הגיעו לרמה של יותר מ-14 מיליארד דולר ברבעון ורווח של  6.99 $ למניה.

הזינוק במחיר המניה עלה לאחר שהמשקיעים מאמינים גוגל עשויה לקדם את עסקי הפרסום-הנייד שלה, שהיו  רעועים.

מנוע החיפוש של גוגל עדיין הוא הדומיננטי ביותר על פני כדור הארץ כשמדובר במחשבים שולחניים, אבל החברה עומדת בפני תחרות גוברת כשאנשים עוברים יותר ויותר להשתמש בטלפונים חכמים וטאבלטים. המסכים הקטנים יותר במכשירים אלה דחפו צרכנים לשקול יישומים אחרים לחיפוש - כמו ללכת לאמזון כאשר מחפשים נעליים - במקום ללכת ישר ל- Google.
מחקר מעלה כי הפרסום במסך הנייד מתקדם ואף עולה על הפרסום  במנועי החיפוש של גוגל .

כל זה לא נעלם מעיניהם של בעלי מניות גוגל ואנליסטים, שכבר קראו לחברה  לחזק את המאמצים בתחום הניידים שלה. בעוד מודעות חיפוש בשולחן העבודה ותצוגה עדיין היעדים הפופולריים ביותר עבור משווקים, מבקרים טענו כי גוגל אינה מוכנה היטב לתמרן לתפקיד דומה דומיננטי בנייד.

רות פורת סמנכ"ל הכספים גוגל אמר כי "הפער מצטמצם" בין מכירות המודעה של החברה על מחשבים שולחניים ובמחשוב נייד. ,החברה מסתערת בכל הכוח על השוק הנייד"