פרס לאפליקצית נמל בן גוריון

יום א', 31 בינואר 2016

אפליקציית TLV   של נמל תעופה בן גוריון ורשות שדות התעופה זכתה בתחרות IT Awards  בקטגוריית מינוף טכנולוגיות מתקדמות.

תחרות IT Awards  נערכת זה 13 שנה ברציפות ומשתתפים בה הארגונים והחברות המובילים במשק. מנימוקי השופטים לזכיית האפליקציה של נתב"ג: "בפרויקט בוצע פיתוח של אפליקציה, שנועדה להנגיש בצורה מלאה ושקופה את כל המידע לציבור הנוסעים ומלוויהם המגיע לשדה התעופה. האפליקציה מאפשרת ביצוע צ'ק-אין לטיסות, בדיקת מסמכי טיסה אונליין, קבלת שינויים ועדכונים בזמן אמת לטיסות ומידע כללי לציבור".

האפליקציה משמשת כערוץ תקשורת זמין לציבור, במערכת מידע אינטראקטיבית שמלווה את הנוסע מדלת למטוס וחזרה, החל מרגע תכנון הטיסה בבית. האפליקציה ניתנת להורדה כשירות חינם של נתב"ג בחנויות אפל וגוגל.

הנתונים המוצגים באפליקציה הינם עדכניים, אמינים וזהים לחלוטין למידע שנוסע יקבל במוקד השירות, או בלוחות התצוגה בטרמינל, והיא מספקת מידע על טיסות יוצאות ונכנסות לנתב"ג, שינויים בזמני ההמראות או הנחיתות, וכן שינויי שערי היציאה לטיסה, מידע מעודכן ומדויק ויכולת לקבל הודעות לגבי שינויים במועדי  המראות והנחיתות, כמו גם מידע על דרכי הגעה נוחים לנתב"ג ואפשרויות שימוש בתחבורה ציבורית ומידע על תפוסת החניונים בנמל התעופה בזמן אמת.

לרשות המשתמשים באפליקציה ניתן לקבל לנייד המלצות לרשימת משימות לקראת הטיסה, כגון "אל תשכח לוודא כי דרכונך בתוקף", "וודא כי יש בידך ביטוח נסיעות לחו"ל ורישיון נהיגה בינלאומי", "המלצות לביצוע ווב צ'ק אין מהבית בכדי לחסוך זמן בנתב"ג" וכן מידע על הטרמינל ממנו יוצאת הטיסה. 

האפליקציה זכתה להצלחה רבה בקרב המשתמשים מאז עלתה לאוויר בפברואר 2014 ומאז היא ממשיכה להתחדש. האפשרות לביצוע צ'ק אין באפליקציה הושקה לקראת עונת הקיץ 2015, כאשר כמות ההורדות של האפליקציה היא מעל ל-150 אלף. דירוגה עומד על 4.4, הרבה מעל לדירוג אפליקציות של שדות תעופה אחרים בעולם. כמות הכניסות לאפליקציה בחודש עומדת על 300 אלף, כשנצפו כניסות מעשרות מדינות.

בסקר שערכה רש"ת בקרב נוסעים בשדה, 94% מבין הנוסעים שהתקינו את האפליקציה משתמשים בה בעת הביקור בשדה והם מרוצים וסבורים שהיא מסייעת להם.

סמנכ"ל תקשוב ברש"ת מיכאל רוף: "נמל תעופה בן גוריון משתלב בתפיסה העולמית של נמלי התעופה  הרואים עצמם חלק מחוויית הנוסע. החופשה מתחילה בבית בהכנות לטיסה. זה אומר לקצר לנוסע ככל הניתן את הסידורים לטיסה ולהרחיב לו את חווית השהייה בנתב"ג ואת הזמן החוויתי, כאשר מינוף טכנולוגיות מתקדמות הן יעד מרכזי דרכו אנו משפרים את חווית המשתמשים באופן המונחה לצרכי המשתמש".