קידום עסקים עם הרשתות החברתיות

יום ב', 9 בדצמבר 2013

הפופולריות הגוברת של הרשתות החברתיות, מביאה להשפעה מתחזקת בהתייחסות הארגונים אליהן. המדיה החברתית טומנת בחובה הזדמנויות רבות להפקת ערך עסקי לארגונים, בין אם זה למכירות, גיוס כ"א או הגדלת הערך המופק מהמחשוב. כמו כן, ישנה זיקה חזקה ורבת פוטנציאל, בין הרשתות החברתיות למובייל. מצד שני, זהו אחד הנושאים הגורמים לבזבוז זמן רב של העובדים ותחום בולט שבו עוקפים את המנמ"ר. עוד נציין, כי זה הוא תחום חשוב, שבו יש למנמ"ר הזדמנות ליצור שיתוף פעולה הדוק יותר עם מנהלי מחלקות שונות בארגון. מכל אלה נובע, שחיוני וגם משתלם, לטפל בנושא זה היטב.

  בין המגמות הבולטות בתחום זה, נכללות הטמעה נרחבת של המדיה החברתית בארגונים, שמוסיפה "חומר גלם" רב ל-BI, ארגונים בוחנים את הערך העסקי שמעבר להייפ, השפעת הקונסיומריזציה מתגברת, היקף הרשתות והמשתמשים גדל, כולל ובמיוחד במחשוב נייד, מתחילות להיכנס רשתות ורטיקליות וארגוניות, אך התחום גם הופך למקור גדל לביזבוז זמן עובדים.

  השימושים העסקיים של הרשתות החברתיות, כוללים שיווק שמיועד לעורר עניין, פרסום אפקטיבי, הפקת מודיעין עסקי, הפצת מסרים והודעות ללקוחות, גיוס עובדים, סיוע לרכש, דף קשר ובמה לחוות דעת חיוביות, משאלים, בירורים מקצועיים ובמה להזמנה לאירועים מקצועיים והידוק הקשר הפנים-ארגוני.

  למרות הערך העסקי לשימושים במדיה החברתית, יש לא מעט אתגרים ליישום בארגון, כולל העובדה שאין סטנדרט לנושא זה, רוב הרשתות החברתיות לא מיועדות במקור לארגונים, היקפי המידע הגדולים, הפורמט הלא נוח לעיבוד רוב המידע ברשתות החברתיות, קצב שינויים מהיר ביותר ובזבוזי זמן של עובדים.

  רק 31% מהארגונים משלבים תחום זה באסטרטגיה העסקית שלהם (YCG Customer Strategies).

הצפי הוא שעד 2015, 50% מהלקוחות החדשים של הארגונים יהיו מחוברים לפרופיליהם במדיה החברתית, עד סוף 2013 צפוי שב-90% מחברות Fortune 500יהיו רשתות חברתיות פנים-ארגוניות (Deloitte)וב-50% מהארגונים הגדולים בעולם תהיה רשת חברתית פנים-ארגונית בנוסח פייסבוק עד 2016 (גרטנר). מצד שני, היקף הכישלונות צפוי להגיע ל-80% עד 2015 (גרטנר).

 

 

 המגמות בעולם החברתי

  להלן המגמות והחידושים הבולטים בעולם המדיה החברתית:

  • ארגונים בודקים ערך עסקי- יותר ויותר ארגונים בודקים בזהירות איך להיכנס למדיה זאת ובוחנים האם והיכן היא מציעה עבורם ערך עסקי?
  • הטמעה נרחבת יותר של המדיה החברתית- המדיה החברתית הופכת לערוץ שיווקי מרכזי והיא משמשת לשיפור הקשר עם הלקוחות, העובדים והספקים וכן ככלי התייעלות ושיפור התקשורת הפנים-ארגונית (מק'ינזי).
  • המדיה החברתית הופכת למקור ל-BI- בשלות המדיה החברתית מביאה לדרישה להפיק ממנה תובנות עסקיות בזמן אמת.
  • השפעת הקונסיומריזציה מתגברת - ארגונים חייבים לבנות את האפליקציות שלהן בתאימות למדיה החברתית באתרי המובייל שלהם, כדי ליצור נוכחות בכל הפלטפורמות המרכזיות, בהם הלקוחות והעובדים משתמשים.

ריבוי רשתות - גדל מספרן של הרשתות החברתיות, כשלצד הרשתות הוותיקות והמוכרות כמו פייסבוק, טוויטר ולינקדאין, יש מספר רב של רשתות חברתיות ייעודיות וחדשות

 לסיכום - למרות שמדובר בנושא מוכר, רמת היישום נמוכה. לכן, המסר המרכזי שלנו - כדאי להשקיע זמן למחשבה ולנקוט יוזמות מעשיות להרחבת השימוש בו  בארגון.