קצב הצמיחה בשימוש בברקוד דו-ממדי עבר את הברקוד החד ממדי

יום א', 18 בספטמבר 2011

61% מן הצרכנים משתמשים בבר קוד דו-ממדי להשוואת מחירים, 17% לקבלת קופונים ו- 16% לקבלת פרטים על  מוצרים. דירוג קטגוריות המוצרים בהן גדול במיוחד השימוש בברקודים דו-ממדיים: 35% - מזון ומשקאות, 18% - בריאות וטיפוח, 13% - ספרים ו- 12% - DVD.

 

 

ScanLife, החברה הפעילה בפתרונות ברקוד ניידים, הכריזה על תוצאות סקר המגמות החצי שנתי   Mobile Barcode Trend Reportהמתאר גידול בהיקף סריקת הברקודים בכל מדינות העולם. בהסתמך על הנתונים, אשר נאספו בין החודשים אפריל ליוני 2011 באמצעות מערכת המידע של ScanLife, מסתמנת מגמה מואצת של אימוץ טכנולוגיות הברקודים, כולל ברקודים מסוג ה-QR, הן על ידי מפרסמים והן על ידי משתמשי קצה.  כמו כן מצא הסקר גידול מתמשך במגוון השימושים השונים בברקודים הללו.

סקר המגמות מציג שינוי מהותי שחל בפעילויות הסריקה השונות וכמות המידע המהותי שעובד באמצעות המערכות של  ScanLife. אחד הממצאים המעניינים במיוחד הוא הגידול בקצב הסריקות: סריקה של יותר מברקוד דו ממדי אחד בכל שניה ברחבי העולם, בהשוואה ל-10 סריקות בכל דקה בשנה שעברה.

על פי הדוח, השימוש בברקוד הדו מימדי גובר כיום על השימוש בברקוד החד מימדי. הצמיחה נובעת בין היתר מהתעניינות גוברת של מפרסמים ומשווקים בברקודים דו-מימדיים והשימושים בהם.

 

ממצאים נוספים:

  • צמיחת תעבורת הנתונים גדלה ב-600% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
  • השימוש בברקודים דו-ממדיים וסריקות נעשה ב-125 מדינות שונות בכל יום ברחבי העולם.
  • מערכת ההפעלה לטלפונים סלולריים אנדרואיד מייצרת את מרבית הסריקות - 57%,  מערכת ההפעלה IOSשל אפל אחראית ל- 27% מן הסריקות, סימביאן 3% ו- Windows– 1%.
  • קמפיינים שיווקיים ופרסומיים אשר פותחו על ידי מספר תעשיות, ממחישים את הנוכחות חזקה של ברקודים דו ממדיים מסוג QRבמוצרים, שלטי חוצות, חלונות ראווה ומודעות מודפסות.