גישור על הפער שבין האקדמיה לפרקטיקה

יום א', 22 באפריל 2012

שיחת סופטניוז  עם ארז בנוביץ', מנכ"ל Experis בישראל, לרגל הצטרפותה של MIT  מקבוצת  ManpowerGroup לחברת Experis העולמית.

ארז, MIT  מקבוצת ManpowerGroup  היא חברה מוכרת ובעלת מוניטין. מדוע להסתכן בבחירת שם חדש?

"במהלך השנה האחרונה עברה MIT תהליך הסמכה שבסופו הפכה לחלק מחברה גלובלית שמהווה את זרוע ההייטק הגלובלית של Manpowerהעולמית. המילה Experisמשלבת בתוכה את המילים Expertise– מומחיות, ו-Expirience– ניסיון.  החברה מגלמת בתוכה הרבה מאוד שנות ניסיון בעולמות הטכנולוגיה ופיתוח התוכנה, בפרויקטים טכנולוגים שקשורים באנשים וגם בעולמות של איתור עובדים ואיתור כישרונות וגידולם עבור הלקוחות שלנו. העולם נכנס לתקופה בה למימד האנושי יש השפעה עצומה על הצלחה של עסקים. היום הארגונים תלויים בעובדים שלהם ואנחנו משחקים במגרש הזה”.

מה עומד מאחורי המותג החדש?

"לאורך השנים Manpower פיתחה את תחומי ההייטק, מערכות המידע וההנדסה במדינות שונות. היא גם פיתחה אותם באמצעות חברות כמו JeffersonWells  ו- MIT ובמקביל ביצעה רכישה של מספר חברות. התוצאה הייתה שנצבר המון ידע, אבל מבחינה מיתוגית הקבוצה הייתה למעשה ערב רב של 18 מותגים מכל העולם שכולם מטפלים בתחומים האלה. התהליך שאנו עוברים בשנה האחרונה הוא תהליך ההסמכה למותג אחד שעומדת מאחוריו מתודולוגיה אחת.

האיחוד הוא כפול - איחוד מותגי- שיווקי עם מסרים מאוד ברורים ללקוחות, למועמדים ולעובדים שלנו. בנוסף, ישנו איחוד של תהליכי העבודה והמתודולוגיות של העבודה. באנגליה לדוגמא, המועמד והלקוחות יחוו את אותה חוויה, הלקוחות יקבלו את אותו סגנון של הצעות מחיר או של פתרונות חדשניים".

מי המתחרים שלך בשוק?

"ארגונים מחפשים לעשות עסקים בתחומי העובדים והפתרונות עם חברות גדולות ויציבות.  אין בארץ חברות רבות שיש להן את קשת הפתרונות שמציעה Experisישראל בתחום פיתוח הכישרונות בתחומי ההיי-טק ומערכות המידע. נכון, יש חברות ישראליות שמנסות לפרוץ מהשוק הישראלי לחו"ל, אבל חסרים להן ידע ומתודולוגיות עבודה מוכחות".

לאחרונה רכשה MIT  חברות מתמחות, למשל Pacific Software המתמחה בהכשרת עובדים לעבודה בתחומי המחשוב השונים, ו- LMB, הפועלת בתחום בקרת התצורה. כיצד המעבר מ-MIT  ל-Experis  בא לידי ביטוי?

"במשך כשנתיים נדרשנו להטמיע תהליכים רבים שאפשרו לנו לקבל לבסוף את ההסמכה של Experisהעולמית. האמריקנים נוקשים ביותר בתהליכי העבודה והמתודולוגיה, ואנחנו עדיין מתמודדים עם האתגר של מיתוג MITמחדש כ-Experisועם האתגר התפעולי הכרוך בעבודה עם לקוחות גלובאליים גדולים כמו HP ,Salesforce.com, סימנטק (Symantec), סאפ (SAP), מיקרוסופט (Microsoft), סיסקו (Cisco) ואורקל (Oracle). החברות הללו מורגלות לקבל תחת חוזה אחד את אותם שירותים, בכל מקום בעולם. המאמצים האלה כדאיים כאשר מכירים בעובדה שלקוחות מעדיפים לעבוד עם חברות גלובליות בעלות יכולות מוכחות ואיתנות פיננסית.

Experisישראל תשלש את המחזור העסקי בשלוש שנים הבאות, בין היתר באמצעות רכישת חברות נוספות  שיקנו ערך מוסף לחברה".

איך עובדת שיטת העבודה האחידה במדינות השונות, שלכל אחת מהן הרגלי עבודה וצרכים שונים?

"במהלך הדרך היינו צריכים לשנות אצלנו דברים החל משיחת הטלפון הראשונה מול הלקוח, פגישה ראשונה עם מועמד או פגישת מכירה אצל לקוח. היינו צריכים לשנות כחברה גלובלית, נושאים שקשורים לדיווחים הגלובאליים והעבודה המשותפת עם לקוחות גלובליים כדוגמת ComverseIBM, ו- Intelשמקבלות שרות מ-Experisלא רק בישראל אלא גם במקומות אחרים בעולם. השרות בהודו, אנגליה ובישראל מבחינת הפתרון ומבחינת החוזה עצמו הוא אחיד. התהליך דרש גם היערכות ארגונית ברמת הניהול וגם ברמת היישום של כל אחד מהעובדים בארגון".

איך מרגישים הלקוחות הקיימים? האם קיבלתם תגובות למעבר?

"לקוחותינו מבינים שאם פעם הצלחת חברה הייתה תלויה בכך שהיו לה טכנולוגיה או ציוד חדשני, כיום היא מוכרעת על ידי כישרונות– וזה בדיוק מה שאנחנו מספקים להם.

עם השינוי הפכנו לחלק מחברה גלובלית מובילה המספקת ללקוחותיה ולעובדיה את אותה רמת שרות ומקצועיות אליה הורגלו, עם גב של קבוצה הפרוסה ביותר מ 50 - מדינות, מעסיקה מעל 38 אלף עובדים ובעלת מחזור מכירות של למעלה מ 3 - מיליארד דולר בשנה. החברה מספקת ברחבי העולם שירותי ניהול פרויקטים, ייעוץ, הדרכה, השמה ומיקור-חוץ, ומתמחה באיתור ובהכשרה טכנולוגית. לקוחותינו נהנים מהמומחיות הטכנולוגית ומפתרונות האיתור וההכשרה תחת קורת גג אחת".

מה ייחודה של מערכת ההכשרות של Experisעל פני הפתרונות האחרים בשוק?

"ייחודה של החברה הוא בגישור על הפער שבין האקדמיה לפרקטיקה. בוגרים טריים של הפקולטות למדעי המחשב אינם בשלים להתחיל לעבוד בארגונים מובילים ובתפקידים הדורשים 2-3 שנות ניסיון. לכן, פיתחנו סדנאות שמתמשכות על פני ארבעה חודשים או חצי שנה, בהתאם לתואר אותו סיימו המועמדים, אשר בהן הם עוברים מסלול הכשרה מפרך ולמעשה צוברים ידע וניסיון מפי המומחים הבכירים בארץ . עם סיום מסלול כזה העובדים מיומנים ושווי ערך בתפוקתם לעובדים בעלי 3 שנות ניסיון בעבודה בפועל. Experisלא גובה מהמועמדים תשלום עבור ההכשרה, זאת מפני שאנו בטוחים במוניטין שלנו ובאטרקטיביות שלנו עבור המועמדים והמעסיקים שמסמנים וחוטפים אותם לעבודה מיד עם סיום ההכשרה.

למועמדים המוכשרים אצלנו יש פריבילגיה לבחור היכן הם מעדיפים לעבוד ולהתפתח מבחינה מקצועית, בין אם זה ברפאל, בפרויקט כיפת ברזל או בחברות טכנולוגיות מובילות. יש בכך הבדל משמעותי מהנורמה בשוק הישראלי. הבוגרים שלנו הם שמחוזרים על ידי החברות ויכולים לקבל החלטה מבין מבחר חברות"