רשתות התקשורת יחויבו לקבוע נוהל לטיפול יעיל בתקלות

יום ו', 24 באוגוסט 2012

בעקבות תקלות מערכתיות מהותיות שארעו, שכתוצאה מהן הושבתו חלקים ניכרים מרשתות תקשורת ומספר רב של מנויים לא קיבל שירות במשך פרק זמן ממושך, הוחלט לחייב כל חברת תקשורת  לקבוע נוהל  להשבתה יזומה רחבה של שירות למנויים, במקרים מסויימים גם כאלו  שלא נפגעו באופן ישיר מהתקלה, כדי להפחית את העומס על המערכת ולאפשר התאוששות הדרגתיתומהירה של הרשת

בשנים האחרונות אירעו מספר אירועים של תקלות מערכתיות מהותיות בארץ ובעולם, שכתוצאה מהן הושבתו חלקים ניכרים מרשתות תקשורת ומספר רב של מנויים לא קיבל שירות במשך שעות רבות.

הדרך המקובלת והיעילה להתאוששות מהירה מתקלות היא השבתה יזומה רחבה של חלקים נוספים מהרשת, שלא נפגעו באופן ישיר מהתקלה המערכתית, או הגבלת תנועה ואיתותים כדי להפחית עומס, והחזרה הדרגתית ומבוקרת של חלקים אלה לשירות. עם זאת, קיים קושי במימוש תהליך זה, הנובע מהרתיעה לפגוע בשירות למנויים שאינם מושפעים מהתקלה המקורית ברגעי ההתמודדות הראשונית עמה.

לפיכך, בכוונת המשרד  לתקן את כל הרישיונות ולחייב כל חברת תקשורת  לגבש, בתוך פרק זמן של 15 ימים מפרסום התיקון, נוהל ותהליך הנדסי מוסדר של התאוששות מתקלה מהותית במצב של עומס.; זאת כדי להפחית העומס על המערכת ולאפשר התאוששות הדרגתית ומהירה.


.