שוק הציוד המשרדי בישראל מגלגל כ-850 מיליון שקל בשנה

יום ב', 18 במרץ 2013

אדמיניסטרציה משרדית כבר אינה תפקיד זוטר המצוי בתחתית סולם החשיבות של החברה, אלא תפקיד חשוב שאחראי על סדר היום של המשרד ומנהל תקציב גדול, כך עולה מבדיקת שוק שנערכה במכללה האקדמית תל אביב יפו עבור חברת M3המשווקת את פתקיות POST ITודבקי SCOTCH.

מהנתונים עולה כי שוק הציוד המשרדי בישראל מגלגל כ-850 מיליון שקל בשנה, כאשר 60% מהסכומים הנ"ל מצויים בידי מנהלים אדמיניסטרטיביים שתפקידם לנהל את רכישת הציוד למשרד ו- 40% הנותרים הן הזמנות קבועות מספקים.

הסקר בדק במשרדים של 40 חברות מובילות במשק ביניהן בנקים, וחברות מסחריות בגדלים שונים. הבדיקה בחנה את הרגלי הרכישה של הציוד המשרדי במשרד החל מרכישת פתקיות, עטים ומחברות עד לרכישה של מחשבים, מדפסות, ריהוט וציוד יקר ערך.

עוד עולה מהסקר כי תחום האדמיניסטרציה המשרדית, שהיה בעבר תחום נשי מובהק, עובר שינוי וניתן לראות היום כי 48% מבעלי התפקידים האדמיניסטרטיביים במשרדים המובילים הם גברים.

עיקר הזמנות הציוד המשרדי כפי שעולה מהמחקר מתבצעות באמצעות הזמנה טלפונית ישירות מהמשווקים (37%). 25% ממנהלי המשרד קונים את הציוד למשרד באינטרנט ול-33% יש הסכם עם ספק שמביא להן את הציוד. רק 5% מהנשאלים הצהירו כי הם ניגשים לחנות הציוד המשרדי הסמוכה למשרד בו הם עובדים.

גם כאן המצב הכלכלי משפיע גם על בחירת הציוד המשרדי. הנשאלים הצהירו כי המנהלים שלהם דורשים מהם לבצע סקר שוק לגבי המוצר אותו הם קונים ולא מסתפקים בספק הקבוע אותו הם מכירים. את עיקר המידע הם בודקים ברשת האינטרנט (50%) ומי שלא בודק ברשת האינטרנט משווה את המחירים והאיכויות באמצעות המנשרים שמקבלים מהספקים השונים (25%). למחיר הציוד המשרדי חלק מכריע בבחירת המוצר כך הצהירו 85% מהנשאלים.

גלי גולדשטיין ברעם, מנהלת השיווק בחטיבת מוצרי הצריכה בחברת M3 ישראל:"השוק של הציוד המשרדי עובר מהפכה, בידי המזכיר או המזכירה של המשרד נמצאים תקציבים גדולים והם הופכים לקהל היעד של המפרסמים. אחת המגמות העיקריות שעולות מהמחקר היא השימוש של תפקידי האדמינסטרציה באינטרנט והשפעת הרשת על הבחירות הכלכליות שלהן.