שיאים במכירות המקוונות בחג ההודיה

יום ג', 3 בדצמבר 2013

 


יבמ מדווחת על זינוק של 19.7% במכירות המקוונות בחג ההודיה, שצוין באחרונה. המומנטום שנצבר במהלך הקניות לחג, נמשך גם ב- Black Friday: המכירות המקוונות רשמו גידול של 18.9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הנתונים עובדו באמצעות ענן הניתוח האנליטי של יבמ, ומבוססים על כמויות גדולות במיוחד של מידע הנאסף מרשתות קמעונאיות ומאתרי מכירות מקוונים.

הזינוק הגדול ביותר במכירות נרשם בעסקות המבוצעות באמצעות מכשירים ניידים: 25.8% מהמכירות המקוונות בחג ההודיה, ו- 21.8% מהמכירות במקוונות ב"יום שישי השחור", התנהלו ממסכי מובייל. יותר ויותר צרכנים עברו ישירות משולחן ארוחת החג אל הטבלטים, על מנת לאתר את ההזדמנויות הטובות ביותר ברשת. בנוסף, מגלה הדו"ח של יבמ כי צרכנים בניו-יורק הובילו את המכירות המקוונות ב- Black Friday, ואחריהם צרכנים באטלנטה ובלוס אנג'לס.
מערכת מדד הניתוח האנליטי הדיגיטאלי, IBM Digital Analytics Benchmark, מעבדת נתונים של מיליוני עסקות וטרה-בייטים רבים של מידע המצטבר בכ- 800 אתרי מכירות מקוונים בארה"ב. בעזרת מינוף כלי ניתוח אנליטי מבוססי ענן מחשוב של יבמ, נהנית החברה ממעמד ייחודי המאפשר לה לספק לקמעונאים ולמשווקים תובנות ייחודיות לגבי דפוסי הקניות של צרכנים – ולעשות זאת בזמן אמת.

מכירות מקוונות רושמות שיא חדש:המכירות המקוונות בחג ההודיה גדלו ב- 19.7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בעקבותיהן, זינקו מכירות Black Fridayבשיעור של 12% בהשוואה ל- 2012. הסכום הממוצע להזמנה בעסקות מקוונות שבוצעו ב- Black Fridayעמד על 135.27 דולר, עלייה של 2.2% לעומת השנה הקודמת.

המסחר המקוון הנייד מזנק. התעבורה ממכשירי מובייל אל אתרי המסחר האלקטרוני גדלה והגיעה ל- 39.7% מכלל הגולשים, לעומת 34% ב- 2012. המכירות למשתמשי מובייל היוו 21.8% מכלל העסקות – עליה של כמעט 43% בנתח המקוון לעומת אשתקד.

גולשים מהסמארטפון, קונים מהטבלט:מכשירי טלפון חכמים אחראים ל- 24.9% מכלל התעבורה המקוונת ב- Black Fridayהשנה, לעומת 14.2% אשתקד – והפכו לציוד הקצה המועדף על הגולשים. טבלטים שימשו לביצוע 14.4% מסך כל המכירות המקוונות – כפליים משיעור העסקות שבוצעו באמצעות סמארטפונים, האחראים ל- 7.2% מהמכירות. העסקה הממוצעת של משתמש טבלט הסתכמה ב- 132.75$, לעומת 115.63$ בעסקה ממוצעת של משתמש סמארטפון – הפרש של כ- 15%.

משתמשי אפל קונים יותר. הסכום הממוצע בעסקה שבוצעה ממכשיר המריץ את מערכת ההפעלה iOSשל אפל עמד על 127.92$, לעומת 105.20$ בעסקה ממוצעת ממכשיר אנדרואיד. מכשירי iOSאחראים ל- 28.2% מהתעבורה המקוונת, בהשוואה ל- 11.4% של מכשירי אנדרואיד. המכירות למשתמשי iOSהיוו 18.1% מכלל המכירות המקוונות, בהשוואה ל- 3.5% מהמכירות שבוצעו ממכשירי אנדרואיד.

משווקים דוחפים מבצעי הנחות לקונים ממכשירי מובייל.במהלך שני ימי חג ההודיה ו- Black Friday, שלחו משווקים בממוצע 37% יותר הודעות "בדחיפה" – התראות וחלונות קופצים באפליקציות המותקנות על גבי מכשירים ניידים – הכול בהשוואה לממוצע המשלוח של הודעות כאלה בחודשיים האחרונים. מספר ההתקנות הממוצע של אפליקציות קניות קמעונאיות מקוונות זינק ביומיים האלה ב- 23% לעומת החודשיים האחרונים.

ביבמ מציינים כי יותר ויותר קמעונאים ממנפים את יכולות סביבת ענן המחשוב, כלי ה- Big Dataוהרשתות החברתיות על מנת לעקוב אחר השוק בזמן אמת. כלים מתקדמים דוגמת סביבת IBM Benchmarkמאפשרים לקמעונאים להבין טוב יותר את מגמות הקניות בשוק ולפעול על בסיס התובנות האלה. מי שיזכו בסופו של דבר בקרב על תשומת לב הצרכנים, יהיו אותן חברות שיצליחו לספק חוויית קניות שקופה ללקוחות בכל מקום, בכל שעה, ובכל ערוץ או מכשיר קצה בו הם בוחרים להשתמש לצורך עסקת הרכישה.

מערכות הניתוח האנליטי של יבמ מספקות גם תמונה בזמן אמת של מגמות השוק בקטגוריות קמעונאיות מרכזיות, כל אחת בפני עצמה.

חנויות כלבו רשמו גידול של 61.4% במכירות Black Fridayלעומת התקופה המקבילה אשתקד, ושיעור משתמשי המובייל בכלל המכירות האלה זינק והתייצב על 46.4%. גובה ההזמנה הממוצעת עמד על 146.84$, גידול של 15% בהשוואה ל- 2012.
מוצרי בריאות וטיפוח הגוף  רשמו גידול במכירות Black Fridayבשיעור של 28%, וזינוק של 65% במכירות למשתמשים ניידים – הכול בהשוואה ל- 2012. גובה העסקה הממוצעת עמד על 66.31$, עליה של 3.2% לעומת אשתקד.
תחום המוצרים לבית  רשם גידול של 16.8% במכירות המקוונות, כאשר שיעור המכירות למכשירי מובייל עולה ב- 24%. העסקה הממוצעת עמדה על 207.80$ - עלייה של 15% לעומת אשתקד.
מכירות הביגוד רשמו זינוק של 50.4% ב- Black Fridayהשנה לעומת אשתקד, תוך גידול של 43% במכירות למשתמשי מובייל. ההזמנה הממוצעת עמדה על 123.31$, עליה של 3.5% משנה לשנה.

הדו"ח המלא של יבמ זמין בכתובת www.ibm.com/benchmark.

__________________________________________________________________