שימוע בעניין קביעת תעריפים לשירותים סיטונאיים על תשתית האינטרנט

יום א', 17 בינואר 2016

משרד התקשורת משלים את רפורמת השוק הסיטונאי – קובע מחירים ותעריפים אפקטיביים גם לשירותים סיטונאיים על גבי תשתית הוט

לדברי המשרד, גם לקוחות הצורכים שירותי תשתית אינטרנט מהוט יוכלו ליהנות מרפורמת השוק הסיטונאי, במעבר פשוט ומיידי שאינו כרוך בהגעת טכנאי והתקנת תשתית חדשה בביתם.

עד כה, לקוחות שבחרו לעבור לשוק הסיטונאי, יכלו לעשות זאת על גבי רשת בזק בלבד, וזאת מכיוון שהתעריפים אותם הציעה חברת הוט למתחרות, לשימוש בתשתיותיה ובשירותיה היו גבוהים, ולא אפשרו לחברות להציע אותם בעלות סבירה. מצב זה גרם לכך, שעד כה נמנע מלקוחות חברת הוט ליהנות מירידת המחירים שהביאה רפורמת השוק הסיטונאי (אלא אם ויתרו על שירותי הטריפל של הוט).

התעריפים המוצעים לשירותים הסיטונאיים על גבי תשתית הוט יאפשרו לפתח תחרות גם בשוק הטלוויזיה, וזאת על בסיס התעריף המוצע ליישום המולטיקאסט . יישום זה יאפשר הפצת תוכן טלוויזיוני למספר רב של לקוחות במקביל בעלות נמוכה על בסיס תשתית הכבלים.  ספקיות שירות יוכלו להציע שירותי טלוויזיה במחירים תחרותיים, ואף לשווק שירותי טריפל הכוללים שירות אינטרנט, שירות טלפוניה ושירות טלוויזיה כחלופה לחבילות הטריפל של הוט.

מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר: "כל מאתיים וחמישים אלף הלקוחות שעברו לשוק הסיטונאי,  עשו זאת על גבי תשתית חברת בזק כאשר הספקיות המציעות שירותי אינטרנט (תשתית + גישה) לא רכשו תשתית מהוט בשל המחירים הגבוהים שדרשה החברה. נוכח האמור, המשרד הפיץ השימוע שיחזק את רפורמת השוק הסיטונאי ויתן לספק אפשרות בחירה בין בעלי התשתיות, באופן שיגביר את התחרותיות ויאפשר לצרכנים ליהנות ממחירים נוחים גם על גבי תשתית חברת הוט".

במקביל, בימים הקרובים, יפרסם המשרד את שימוע מחירי הטלפוניה של חברת בזק בשוק הסיטונאי, כפי שהתחייב בפני בג"ץ.  בכך ישלים המשרד את כינונו של שוק סיטונאי על כל שוק התקשורת.