תחזית טכנולוגית לשנת 2016

יום ג', 22 בדצמבר 2015

 

המגזין המוביל ללוגיסטיקה Modern Materials Handling

מפרסם בגיליון האחרון תחזית מפורטת לגבי הצפוי בכל התחום של ניהול שרשרת האספקה בשנת 2016 הבאה עלינו לטובה.

המגזין מציין כי הקו המוביל  ימשיך להיות מונע על ידי טכנולוגיה: "ממש מדע בדיוני מגיע לחיים בצורה של רובוטיקה ומציאות וירטואלית, והאינטרנט יהיה מוטבע בקרוב בכל מקום".

זאת גם הערכת  פדרציית הקמעונאים האמריקנית שהציגה תחזיות לתעשייה לשנת 2016.

העמותה אומרת כי כלכלנים מסכימים כי האינדיקטורים מצביעים על משק בריא ומוצק למדי בשנת 2016, גם לפי הערכת "גולדמן סאקס"

Modern Materials Handling  מסכם את תחום המאקרו ואומר כי "התחזית היא צמיחה  שממנה נובע חידוש של ציוד ושיטות מודרניות".

חלק מהנבואה של המגזין הוא כדלקמן:

נוחות/תועלתנות, המסלול המהיר ללבם של הקונים

כאשר צרכנים יכולים לזמן נסיעה במכונית עם כמה הקשות על טלפון חכם, הציפייה היא שהכל צריך להיות פשוט וקטן חיכוך. יתפתחו שירותי מנוי והתקשרות המבטיחים לפשט את הכל מהמשלוח של ארוחת ערב ועד לסכיני גילוח. המבחן יהיה מענה ללקוח המצפה למשלוח באותו היום ובשעה נקובה כאשר כבר עתה גדל מספר החברות המשרתות מספר גדל והולך של שווקים.

משלוחי אוויר

תופעת המזל"טים ודרונים לסוגיהם להעברת משלוחים תמשיך למשוך תשומת לב ותזכה למתיחה בשנה הקרובה. לא צריך להתעלם ממנה מהסיבה הפשוטה שגובר רצון הלקוח למהירות ונוחות - שני צרכים שלא יכולים כיום לספק מספיק.

ליבה דיגיטלית היא חיונית

הצרכן של היום הוא בשליטה ובוחר איך הוא מתקשר עם קמעונאים. לקוח כזה דורש דופק דיגיטלי כדי לחוש ולהגיב לצרכים משתנים, ודופק דיגיטלי דורש ליבה דיגיטלית. ליבה דיגיטלית מעניקה לחברות ידע עצמי וניראות בזמן אמת לגבי כל הנהלים הקריטיים משימות ותהליכים עסקיים בסביבת לקוחות, ספקים, עובדים, נתוני מלאים ואספקה והאינטרנט של דברים. מומחים מדווחים כי רק ב- 37% מהחנויות בארצות הברית יש אסטרטגיה כדי ליצור תצוגת לקוח של 360 מעלות במקוון. בשנת 2020 כל המכירות בחנויות תושפענה ותפוקחנה דיגיטלית. לכן בכל שרשרת האספקה הכרחי לאמץ ליבה דיגיטלית כדי להבין את כל הנתונים בחברה ומחוצה לה.

האינטרנט של הדברים - IOT

האינטרנט של דברים הולך להיות הרבה יותר משמעותי וגדול בשנת 2016. מכון המידע "מקינזי גלובל"  הכין לאחרונה תחזית ש- IOTיכול להיות בעל השפעה כלכלית כוללת של  טריליוני דולרים עד שנת 2025.

מוקד השיחה היום הוא על השימוש ב-IOTבתפעול מכשירי חשמל לבית וטלפונים חכמים, הטכנולוגיה מכשירה את הקרקע להתפתחויות במשמעויות נתונים גדולות - במיוחד בצורה של רמות משופרות של יעילות שרשרת אספקה ??וניהול המלאי. עם IOT, מוצרים יכולים לתקשר איך הם בשימוש בפועל, ומתן תובנות על התנהגות הלקוח והעדפותיו.

בעוד שהטכנולוגיה שינתה את כללי המשחק ומציעה פוטנציאל חיסכון בעלויות ושיפורי פרודוקטיביות, יש עדיין מכשולים. סטנדרטים הם הכרחיים; התעשייה חייבת לעבוד עם ספקי טכנולוגיה כדי לספק רכיבי תאימות בין קשר ומערכות הניהול. עוד מכשול משמעותי הוא אבטחה ופרטיות, חששות מפריצה והגנה על  נתוני החברה והלקוח.

 Big Data  חיוני לפעילות עסקית

בעולם אספקה משולב של שירותים פיזיים ווירטואליים רשת, האתגר עבור חברות יהיה להפיק משמעות מצומת ומפגש מקורות מרובים - חנויות, מסחר אלקטרוני, ציוד נייד, נתונים חברתיים, חיישנים מזהים ביקושים לפריטי לבוש בחנות. חיבור זה של נתונים כדי לספק שירות טוב יותר ללקוחות, ישפר את החוויה בחנות ויעצב אפליקציות רכש ומכר שלא היו מקובלות עד כה.

 הדור הבא

בשנת 2020 אנשים שנולדו בסוף 1990 יהיו הקבוצה הגדולה ביותר של קונים ברחבי העולם. מכון "פיץ"  דיווח לאחרונה כי בשנת 2020 אנשים שנולדו בסוף 1990 יהיו הקבוצה הגדולה ביותר של קונים ברחבי העולם, ויהוו 40% מארה"ב, אירופה ובסיס הצרכנים המרכזי בברזיל / רוסיה / הודו / סין.

הקבוצה תדרוש אספקה וקמעונאים עם סט חדש של עמדות, מניעים והתנהגויות. הדור שהוא ה"מפונק" ביותר מבחינה תרבותית מגוונת, נחשב ליותר עצמאי, ושאפתן יותר מדור המילניום שכבר "עבר".

דור מהיר זה מונחה פתרון ומורכב מקונים חסרי סבלנות הרוצים לקבל שירות מהיר ומסוגלים להיפטר חברות שלא יכולות לספק את הגחמות שלהם.

תשלומי חיכוך

צרכנים רוצים תהליכי תשלום פשוטים, אבל מספקים חוויה חלקה ואמינה. חזרות מבית Apple, Samsungו- Androidהחלו צוברות תאוצה, אם כי השימוש בתשלומי רשת לא צומח בשיעורים צפויים. ההערכה היא כי 60% מהצרכנים יתרגלו לשלם עם טלפונים חכמים, בגלל יתרונות נאמנות; כיום כמעט 15% מלקוחות סטארבקס נוהגים לשלם עם הטלפונים שלהם.

חברת ייעוץ הטכנולוגית  Frost & Sullivan פרסמה תחזית שאנשים בהיקף כמעט חצי מיליארד יפעלו ברכש באמצעות טלפון חכם מצוידים בטכנולוגיה ביומטרית  באחרונה הודיעה חברת  ??מאסטרקארד על תכנית, שתאפשר לחברות להוסיף אישורי כרטיס אשראי להתקנים ניידים כגון מחזיקי מפתחות וגאדג'טים ניידים שונים.

יתפשט גם תחום ה-RFID; המציאות של תשלום על ידי הליכה מול עמדת בקרה שתאפשר קישור  RFIDהיא קרובה יותר מאי פעם.

לא ברור עתיד ה-Bitcoin המעורר חששות וחשדות.

 שותפויות ישגשגו

חלפו הימים שבם קמעונאים שמרו את כל הקלפים הקרובים לאפוד שלהם. שותפויות הן הנשק הסודי החדש למי שמחויב לספק את ההבטחה של  כלכלה על פי דרישה. Walgreens, Target, Walmart, קוסטקו ו7-Elevenעובדים עם חברות סטארט-אפ בפיתוח תוכנות שותפויות רכש ואספקה וזה כולל גם את מייסיס, ניימן מרקוס וויליאמס-סונומה.

נראה כי שותפויות אספקה יבואו על חשבון ירידה בערך הבידול בין החנויות שהיה כה מקובל עד כה.

 שנה של החברה הניידת

בסך הכל נראה כי בכל רמות השרשרת מהספק ועד לקונה הסופי תביא הניידות  הן בתפיסה והן בטכנולוגיה  לגל של פעילות מהירה יתר ושליטה ובקרה הדוקים.

מתן שירות טוב יותר ללקוחות ויצירת יותר אינטראקציה עם קונים יכולים להוביל למכירות גדולות יותר. ברור כי הטכנולוגיה הניידת הגיעה למסה קריטית.

הן בכל מה שנוגע  לתובנה על המלאי הזמין בחנויות ובמרכזי הפצה, והן בהכרה  טוב יותר את העדפות הלקוחות המבוססות על ניתוח הרכישות האחרונות או רשימת משאלות.