תחרות חריפה בין מובילי מוסיקה ברשת למנויים

יום א', 11 בספטמבר 2016
גוברת המלחמה לרכש מנויי מוסיקה ברשת.
אפל מיוזיק מכריזה על הצלחות שלה ועל התקדמות שירות המוזיקה שלה, אבל אולי זה דווקא שירות  Spotify שמנצח.
 
מנכ"ל אפל התפאר באירוע השקת iPhone 7  כי מנוי לשירות המוסיקה צבר 17 מיליון חברים מאז הושק ביוני 2015. והוא הוסיף 2 מיליון בתוך פחות משלושה חודשים.
 
אבל קצת מתמטיקה מהירה מציינת כי אפל ו- Spotify מוסיפים מנויים בערך באותה כמות. ובזכות ההובלה המשמעותית שלו, Spotify מוביל על  אפל.
 
מה שנראה הוא כי הנתונים מאשרים מחדש את הרעיון שיותר צרכנים בוחרים להזרים בסגנון "מזנון" מוסיקה לעומת קניית שירים א-לה קארט. 
 
אפל אמרה ששירות ההזרמה שלה עלה ל -17 מיליון מנויים. אבל שיעור הצמיחה שלה אינו חזק מספיק כדי להדביק את  Spotify.Enlarge
הנתונים מגלים כי Spotify הוסיף 9 מיליון חברים והגיע ליותר מ -39 מיליון בחמשת החודשים מסוף מרץ עד סוף אוגוסט. אפל מוסיקה צבר -4 מיליון מנויים כדי להגיע 17 מיליון בחודשים  מאז סוף אפריל.
 
כלומר, אפל ו-Spotify הגדילו את בסיס המנויים שלהם בכ-30 אחוזים  בערך באותו הקטע של זמן. אבל בגלל של-Spotify כבר היה בסיס עם הרבה יותר גדול של מנויים, היא המנצחת בינתיים.