תקלה חמורה במכשירי LG G4

יום ג', 9 באוגוסט 2016

האם לפנינו פרשת "תלמה" יוניליבר במהדורת היטק?

חברת LG  עושה בימים אלה מאמצים לכבות את השריפה שפרצה בעולם כאשר התברר יותר ויותר כי הדגם  החדש יחסית G4 התגלה כפגום.

בסמארטפון LG G4  התגלתה בעיה עולמית שפגעה גם במשתמשים ישראלים רבים - המכשיר נכנס ל"לופ" של איתחולים ולבסוף כבה. היצרנית והיבואנית מבטיחות תיקון המתנהל בעצלתיים.

ה-LG G4  הוא אחד הטלפונים המצליחים בישראל, והפך נפוץ מאוד עקב התכונות שהוא מציע - אך בסמארטפון התגלתה בעיה עולמית במעבד שלו המורכב בלוח  הרשי , שפגעה גם במשתמשים ישראלים רבים. המכשיר נכנס ל"לופ" של איתחולים ולבסוף כבה. בעל מעבדה תיאר את הבעיה כ"מגיפה", ומסר כי הבעיה היא שבמקרים רבים התקלה כוללת איבוד של כל החומר שעל המכשיר - תמונות, סרטים ומוזיקה. אותו בעל מעבדה תיקן כבר מעל 400 מכשירים תקולים.

GL היא היצרנית השלישית בנתח שוק המכירות שלה בישראל אחרי אפל וסמסונג עם כ-30% כל אחת בממוצע. ל-LGיש כ-25% נתח שוק במכירות מכשירים. סך הכל נמכרו בישראל ב-2015 מעט מעל 3 מיליון מכשירים.

הנושא זכה להתייחסות רחבה ברשת, כולל בטוויטר, בפייסבוק ובסרטוני יוטיוב שתיעדו את התקלה. התלונות החלו כבר בספטמבר 2015, חודשים ספורים מאז ההשקה, אך עד כה LGסירבה להתייחס רשמית ובמלוא האחריות לבעיה.

עתה באיחור,  LGהעולמית מודה כי קיימת בעיה שהיא מעבר לנקודתית: "LGאלקטרוניק מודעת לבעיית האיתחולים במכשיר ה- LG G4, ואף זיהתה את מקור התקלה בחיבור רופף בין רכיבי המכשיר", נמסר בהודעה לעיתונות. "לקוחות אשר חווים את הבעיה מוזמנים ליצור קשר עם מפעילת הסלולר שלהם או מרכז השירות הקרוב של LG, ויקבלו תיקון מלא תחת האחריות של החברה".

אתרים כמו  Change.org    החלו בעצומה סביב הנושא בדרישה לקריאת תיקון (ריקול) למכשיר, עצומה שאספה עד כה 2000 חתימות. בישראל קמה קריאה בפייסבוק להתארגנות לתביעה ייצוגית: "תופעת המוות הפתאומי של ה-G4הינה תופעה שיכולה לקרות גם 5 פעמים לאותו מכשיר, בה רכיב הפלאד מת ואיתו אובדן מידע אישי, עוגמת נפש, אובדן ימי עבודה וגרירה למעבדה הלוך וחזור מספר פעמים. LGורונלייט - המייצגים - לא סיפקו פתרון הגיוני", כתב אחד הנפגעים מהתקלה.

כעת, רונלייט מתיישרת למסר העולמי ומוסרת: "LGמודעת לעובדה כי בעיית אתחול הופיעה במספר מצומצם של מכשירי LG G4

לקוחות אשר נתקלים בתקלה זו במכשירי ה-G4מכוסים באופן מלא במסגרת אחריות יצרן ועליהם לפנות ליבואן ממנו רכשו את המכשיר לשם תיקונו. במהלך הימים הקרובים יצא עדכון תוכנה ב-FOTA(עדכון דרך האוויר), אשר פותר בין השאר את תקלת האתחול. LGמחויבת לספק מוצרים ושירות לקוחות עם הסטנדרטים והאיכות הגבוהים ביותר. LGמתנצלת על אי הנוחות".

עבור בעלי G4מומלץ קודם כל לגבות את כל החומר על המכשיר. ניתן לגבות כל רכיב בנפרד: אנשי קשר דרך חשבון ה-GMAIL, את התמונות דרך Google Photos, את היסטוריית ה- Whatsappדרך האפליקציה עצמה וכדומה, או להוריד תוכנית גיבוי ייעודית כמו CM Backupשמטפלת גם בהיסטוריית ה-SMS. בעלי המכשיר יכולים גם לפנות לרונלייט היבואנית ולדרוש תיקון שלו.

ברונלייט מדגישים כי רק מכשיר שנרכש בארץ דרך רונלייט יקבל תמיכה מהחברה. מכשירים שנקנו דרך אתרי סחר או בחו"ל או מיבואנים מקבילים לא יקבלו תמיכה מהיבואנית.