גוגל ופייסבוק מתחרות נגד ZOOM

יום ש', 9 במאי 2020
 
חודשי הקורונה היו ימי שיא לאפליקציית ZOOM. באחד בינואר השנה שווי המניה של אפליקציית פגישות הווידאו עמד על 68.04 דולר, באחרונה המנייה שלהם התייצבה על רמה של 149.45 דולר למניה. זהו הישג לאריק יואן, מנכ"ל החברה, וסגניו שבהם גם ישראלי אבל הנסיקה של זום הציתה מירוץ  טכנולוגי, שכל ענקיות הטכנולוגיה קופצות עליו. 
 
גוגל הפכה את שירות ה-Meet שלה לחינמי (עד עתה היה זמין למנויי G Suite), והגדילה לעשות – הוסיפה את אפשרות שיחת הווידאו הזו לסרגל G.MAIL שלה. בכך גוגל משלימה לא פחות משלושה שירותי שיחות ווידאו – Hangouts - שיחות אישיות גם כן דרך G.MAIL ,
Duo - אפליקציית שיחות הווידאו במערכת ההפעלה אנדרואיד, וכעת גם Meet. השירות כבר נוסף לסרגלי הכלים בחשבון הג'ימייל של רבים, ובמשך השבועות הקרובים יגיע לכל בעלי חשבון הדואר של  הרשת.
 
הפגישה באפליקציה מוגבלת למאה משתתפים למשך שעה אחת, אבל גוגל כבר הודיעה כי לא תאכוף את הכללים הללו לפחות עד ה-30 בספטמבר. זאת כדי לתת למסוגרים בביתם אפשרות לשוחח, וגם ול-Meet אפשרות להתנחל בלבבות.  גוגל מבטיחה שהשירות מאובטח ויספק פרטיות ברמה גבוהה. אם יש מישהו שאוסף מידע עליכם בשיחה, הרי שזוהי גוגל בעצמה.
 
גם פייסבוק לא מתכוונת להותיר את זירת הווידאו.  אמנם, פייסבוק מחזיקה כבר בשירות שיחות ווידאו דרך ווטסאפ שבשליטתה, אבל עתה נוסף  Messenger Rooms. השירות מאפשר להזמין עד 50 משתתפים לכל שיחה, גם אם אין להם חשבון פייסבוק פעיל. בתוך השיחה עצמה ניתן להפעיל מגוון אפשרויות AR (מציאות רבודה) - כלומר פילטרים - תוספים שונים.