אלכסה מדברת עם הסטודנטים

יום ד', 14 באוגוסט 2019

 

 
 
 
מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews
 
קשרי מבנים וטכנולוגיה באוניברסיטת ובעיקר מרכז הקמפוס של אוניברסיטת סנט לואיס-SLU, לצד ספריית הזיכרון Pius XII ששופצה לאחרונה, זוכים לעניין מעבר לגבולות האקדמיה הזו..
 
הכל בגלל רשת חכמה שמקנה  לסטודנטים מרחב מידע ופעילות שלא מוכרים במקומות אחרים.
 
רשת של 2,300 Echo Dots מופעלת על ידי פלטפורמת Alexa for Business של אמזון.
 
Alexa for Business הוא שירות המאפשר לסטודנטים במכללות, לארגונים ועובדים להשתמש ב- Alexa כדי להשיג מידע ואף עבודה. עם Alexa for Business, עובדים יכולים להשתמש באלקסה כעוזר האינטליגנטי שלהם כדי להיות פרודוקטיביים יותר בחדרי ישיבות, בשולחנות העבודה שלהם ואפילו במכשירי Alexa שיש להם כבר בבית. 
 
ב-SLU שירותי אלכסה מספקים מידע ומיומנות בשרות הפרט, שמוגשים באמצעות שירותי האינטרנט של אמזון. מיומנות זו יכולה לענות על יותר מ-135 שאלות על אירועי קמפוס, שעות ומיקום פעילות ואפילו אפשרויות אוכל וקניות סמוכות.
 
סטודנטים יכולים להזרים מוזיקה, פודקאסטים ורדיו בשידור חי דרך iHeartRadio ולהתקשר לכל מספר טלפון, כולל אנשי קשר בספריית שירותי הסטודנטים של SLU.
 
איך אלכסה הגיעה למכללה? המסע הזה מתחיל עם דייוויד האקנסון, שהצטרף ל- SLU בשנת 2013. כיום הוא סגן נשיא, קצין מידע ראשי וקצין חדשנות ראשי המפקח על מחלקת ה- IT של האוניברסיטה.
 
המטרה הייתה באמת להביא את זמינות הקמפוס ושירותיו לכל פונה ולחיות בנוח עם הקמפוס.
 
האקנסון,  התומך בטכנולוגיית בית חכם בביתו שלו וחסיד ההשכלה הגבוהה כמרחב חלוצי לטכנולוגיה, עשה את מה שעושים כל נרקומנים טכניים כאשר הם מחפשים את הדבר הגדול הבא: הוא חיטט  בקומת התצוגה של תערוכת  CES בלאס וגאס. .
 
"אחד הדברים שאנחנו עושים כל שנה זה לשלוח צוות לתערוכת מוצרי האלקטרוניקה", אמר האקנסון. "אנחנו יודעים שהרבה מהטכנולוגיות שרואים שם הולכות לבוא לבית שלנו, ומבחינתנו זה הולך לתלמידים שלנו."
 
מושג זה הוכח בשיחה על ידי שלושת הסטודנטים שמאפיינים  את הגל החדש של מחפשי מידע מהיר.
 
"ההורים שלי למעשה קנו זה לזה אלקסה לחג המולד בו זמנית", אמר ג'סטין פוינטר, בוגר השלב השני בהנדסת תעופה וחלל.
 
האקנסון יודע שגידול העניין בטכנולוגיית הבית החכם מחוץ לקמפוס הולך להשפיע על מה שהסטודנטים מביאים איתם ביום מעבר.
 
"הסטודנטים ירצו להביא את טכנולוגיית המידע לשיחה עם המחשב...הם ירצו להשתמש בסוג כזה של טכנולוגיה כדי ליצור אינטראקציה עם כל שירותי האוניברסיטה," אמר האקנסון. "היה ברור שיהיה מוקד גדול סביב טכנולוגיית הקול, אלקסה, הדיבור הקולי האינפורמטיבי  והבית המחובר. ועל זה אנחנו עונים במערכת החכמה שלנו""
 
ביקור ה- CES של הצוות עורר דיון כיצד להשתמש בצורה הטובה ביותר בעוזרים קוליים כדי לשפר את חווית הקמפוס. התוצאה הייתה התמקדות בחיי מגורים, הבאת רשת רמקולים חכמים ברשת ויצירת מיומנות Alexa ספציפית ל- SLU, כדי לעזור לסטודנטים חדשים לנווט את חיי הקמפוס.