שת"פ מיקרוסופט-הנשואו יציע שירותי ענן לחברות קמעונאיות יחד עם תכנות מתקדם

יום א', 23 במאי 2021
העיתונות המקצועיות מבשרת על אסטרטגיה  חדשה של מיקרוסופט לתחום הקמעונאות
/מיקרוסופט תציע שירותי ענן לחברות קמעונאיות יחד עם תכנות מתקדם.
 
זאת באמצעות שותפות אסטרטגית עם חברת הנשאו (Hanshow) הסינית, שתכלול שיתוף פעולה בתחום תוכנות ושירותי ענן למפעילי חנויות ברחבי העולם; העסקה מייצגת צעד נוסף שעושה מיקרוסופט לעבר ענף הקמעונאות, שמאיץ את המעבר שלו למכירות מקוונות בעקבות לקחי מגפת הקורונה והתפתחות הסחר האלטקרוני.
 
הזרוע הסינית של מיקרוסופט חשפה שותפות אסטרטגית עם חברת הקמעונאות הטכנולוגית הסינית הנשאו . המיזם יכלול שיתוף פעולה בתחום תוכנות המבוססות על שירות ענן למפעילי חנויות ברחבי העולם.
 
העסקה מייצגת צעד נוסף שעושה מיקרוסופט לעבר תעשיית הקמעונאות, שמאיצה את המעבר שלה למכירות מקוונות.
צוין כי השותפות אינה מיועדת רק לשוק הסיני, אלא נועדה גם להביא את הטכנולוגיה הסינית למדינות נוספת, כך לדבריו של גאו באו, סמנכ"ל האסטרטגיה של מיקרוסופט בסין. עוד הוסיף כי ההסכם נחתם לאחר חמש שנים של עבודה משותפת בין מיקרוסופט והנשאו.
מיקרוסופט נכנסה לסין ב-1992 ומפעילה שם את מרכז המו"פ הגדול ביותר שלה מחוץ לארצות הברית. 
 
הנשאו משרתת בעיקר רשתות סופרמרקטים בסין ובאירופה. לפי החברה, המוצרים שלה כוללים תוויות אלקטרוניות למדפים, שיכולות לשקף שינויי מחיר בזמן אמת, ומערכת שמסייעת לעובדים לקצר את הזמן שלוקח לארוז מצרכים למשלוחים. לפי החברה, היא גם מוכרת פלטפורמה מבוססת ענן שמאפשרת לקמעונאים לראות את הטמפרטורה של מוצרים טריים בחנויות ברחבי העולם. 
 
השותפות עם מיקרוסופט תכלול גם שיתופי פעולה בתחום האינטרנט של הדברים. כחלק מהעסקה, הנשאו תשתמש בתוכנת אופיס 365 של מיקרוסופט, כך לפי גאו בו, האדריכל הראשי של הנשאו. בריאיון שנתן לרשת CNBC אמר כי שתי החברות יכולות לחלוק את רשת הלקוחות הגלובלית שלהן ובכוונתן להשיק ביחד צוות של מחקר ופיתוח. 
הנשאו נוסדה לפני עשור בבייג'ינג, ולפי האתר שלה יש לה משרדים בגרמניה, בצרפת, בהולנד, בדנמרק ובאוסטרליה, והיא אף פתחה סניף לאחרונה בארצות הברית. "החנויות הפיזיות לא הולכות למות", הדגיש בו בטקס החתימה על ההסכם בין החברות. אך עלינו להערך בהתצאם לתביעות הכלכלה החדשה,"