צפוי שיפור והרחבה בשירותים הדיגיטלים/מקוונים של הממשלה לאזרחים

יום ג', 28 ביולי 2020
 
 
מאת משה שלו עuרך ראשי SoftNews
 
הערכות שמערך הדיגיטציה  והתקשוב לשירות האזרחים יקבל מעתה תנופה חדשה.
זאתץ לאחר שנים של עיכובים, חילופי מנהלים והיקף שרות מצומצם.  באחרונה הקציב משרד האוצר סך 280 מיליון שקל לפעילות בתחום זה. 
הקצבת האוצר מטרתה לפעילות רב שלבית  להפיכת יותר שירותים המחייבים היום מילוי טפסים ובירוקרטיה מסורבלת למענה  דיגטלי מקוון.
 
מדובר ב-59 שירותים חיוניים בתחומי רישוי ואישורים  לחברות, רואי חשבון, ונזקקים שונים (מתוך כ-3900 שירותים בתחומים דומים שמספקת הממשלה בדרך ה"מסורתית".)
 
המגמה היא שיותר  אזרחים  כמו גם נציגיהם - יוכלו לגשת על בסיס קוד לאיזור האישי שלהם וכך יהיו זמינים לשירות אישי מקוון.
 
ה"מהפכה " החדשה הזו מונהגת על ידי שחר ברכה (בתמונה) שמונה באחרונה לראש רשות התקשוב.
הוא מחליף את יאיר פראנק, שכיהן בתפקיד בארבע השנים האחרונות, 
 
ברכה כיהן עד כה כמנהל חטיבת התכנון והאסטרטגיה ברשות, ובמסגרת זו ריכז תחתיו את מגוון פעילויות המטה של רשות התקשוב, כפי שנוסחו במספר החלטות ממשלה. במסגרת תפקידו האחרון הוא יזם והוביל פרויקטים רבים ומימש תכנית עבודה שנתית בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.
 
לפני כן, במשך תשע שנים, הוא שימש במספר תפקידי הנהלה במשרד המשפטים, בהם כמנהל הפיתוח וכמנהל חטיבת ה-IT.
 
לברכה ניסיון גם במגזר הפרטי: בעברו הוא כיהן כמנהל תחום ייעוץ מתודולוגיה בקבוצת SRL, כסמנכ"ל פיתוח ב-KiwiNet ובמספר תפקידי ניהול נוספים בחברות תוכנה והיי-טק אחרות. הוא בעל תואר שני במנהל עסקים ובוגר קורס ניהול בכיר למנמ"רים של הטכניון.
 
רשות התקשוב הממשלתי הוקמה ב-2012 כמטה התקשוב הממשלתי במשרד האוצר. מינואר 2015 היא פועלת תחת משרד ראש הממשלה. הרשות רואה לעצמה מטרה של "האזרח  במרכז".
 
בתחילת הדרך פעל בתוך הרשות גם מטה ישראל דיגיטלית, אולם לאחר הקמת הממשלה הקודמת הוא הועבר למשרד לשוויון חברתי, בראשות השרה גילה גמליאל. ברשות התקשוב מועסקים 30 עובדי מדינה וכמה עשרות נותני שירותים, שמעסיקים שם עובדים מטעמם.