ווטסאפ ממשלתי בהודו נגד הקורונה

יום ד', 25 במרץ 2020
אפשר ללמוד מהודו:
הודו פונה ל- WhatsApp, האפליקציה הפופולרית ביותר במדינה, כדי ליצור מודעות לגבי מגיפת וירוס הקורונה  ומפצירה בשירותי מדיה חברתית להתמודד עם התפשטות המידע השגוי בפלטפורמות שלהם.
 
נרנדרה מודי, ראש ממשלת הודו, אמר כי אזרחים במדינה יכולים לשלוח פניה ב-WhatsApp - שנקראת MyGov Corona Helpdesk - כדי לקבל תשובות סמכותיות מיידיות לשאלות הנגיף שלהם כמו למשל הסימפטומים של המחלה הנגיפית וכיצד הם יכולים לבקש עזרה בריאותית או כלכלית.
 
הבוט הוקם על ידי חברת Haptik Technologies, מומחית ממומבאי, שרכשה ענקית הטלקום המקומית Reliance Jio בשנה שעברה, והמידע מועבר על ידי משרד הבריאות של המדינה.
 
"'MyGov Corona Helpdesk' תוכנן כדי להילחם בשמועות, לחנך את ההמונים ולהביא תחושה של רגיעה למצב הדומה לכאוס. אנו מחויבים לסייע לממשלה בכל העוצמות והמשאבים האפשריים שלנו, ומקווים כי צ'ט בוט זה יכול לעזור לממשל להפיץ את המידע הנכון ברחבי המדינה," אמר אקרית ווייש, מייסד משותף ומנכ"ל Haptik, ל- TechCrunch.
 
בימים אלה קרא מודי ל-1.3 מיליארד אזרחי המדינה להישאר בבית ככל האפשר בימים הקרובים בכדי למנוע "פיצוץ" של מקרי נגיף הקורנה.
 
"בימים האחרונים ראינו שאנשים חושבים שאנו בטוחים מפני נגיף קורונה. זה לא נכון. זה לא בסדר להיות שאננים, "אמר בהופעה טלוויזיונית בפריסה ארצית.
 
בינתיים רק כמה מאות אנשים נמצאו עד כה חיובית ל- COVID-19 בהודו.
 
עוד הוציא משרד ה- IT בהודו ייעוץ לענקיות המדיה החברתית הכוללות פייסבוק, בייט דאנס, טוויטר ושרחאת, לנקוט בפעולות מיידיות להסרת או השבתת תכנים מזויפים סביב נגיף הקורונה.
 
"מנהלי הרשתות נקראים ליזום קמפיין מודעות בפלטפורמות שלהם, באזהרה שהמשתמשים לא יעלו / יעבירו כל מידע שגוי  הנוגע לווירוס קורונוס אשר עשוי ליצור פאניקה בקרב הציבור ולהפריע לסדר הציבורי ולשלווה החברתית", נכתב.