מפרסמים נוטשים את פיסבוק

יום ב', 12 באוגוסט 2019
אנליסטים העוקבים אחרי שוק הפרסום באינטרנט וברשתות החברתיות במיוחד מציינים סימני ירידה בולטים בפרסום המסחרי  ברשתות הללו.
עיקרי נימוקי המפרסמים הנושטים הם בעיית הפרת הפרטיות, הפגיעה באמון בתכנים ברשתות, והירידה של צופים/קוראים בעיקר בגילים הצעירים.
 
כך לדוגמא,  Basecamp, המפתחת אפליקציות לפריון, מחקה את כל חשבונותיה בפייסבוק. באינסטגרם הסיר המנכ"ל הנסון את מרבית הפוסטים שלו, ונפרד לשלום מ- 34,000 העוקבים שלה. 
 
CNBC שוחח עם חברות אחרות שהפסיקו באופן דומה לשלם עבור מודעות פייסבוק ואינסטגרם מאז תחילת השנה שעברה. חלקם אמרו שהם הפסיקו לפרסם בגלל חששות הקשורים למדיניות הפרטיות של פייסבוק, ואילו אחרים אמרו שנמאס להם מהאי-צפוי באופן שבו פייסבוק מיישמת את מדיניות המודעות שלה.
 
המשקיעים מראים את הסכמתם לקיצוץ בתקציבי הפרסום, ומעלים את שערי המניות עד 31 אחוזים עד כה השנה,
 
eMarketer רואה שפייסבוק בסך הכל שומרת בינתיים על נתח השוק השנה בארה"ב, ותפסה 22.1 אחוזים מהוצאות המודעות הדיגיטליות, לעומת 21.8 אחוזים בשנת 2018.
 
 CNBC: המשתמשים מתחילים לכבות את הרשת החברתית במספרים גדולים יותר. מפרסמים עשויים  לא לעזוב את העקרון, אך הם בהחלט נוטים יותר לפנות למקום אחר אם יש יציאה של משתמשי פייסבוק.
 
"לפייסבוק יש מודל עסקי מתועב  אשר נועד לפגוע בפרטיותם של אנשים ולניהול מונופול של מודעות", אמר המנכ"ל הנסון בראיון. "אני חושב שיותר אנשים ויותר עסקים צריכים להצביע בעצם נוכחותם, להצביע בדולרי המודעה שלהם ולשקול מה הם רוצים יותר בעולם הזה. המסקנה שלנו הייתה שהיינו רוצים פחות פייסבוק. "
 
Basecamp הוציאה יותר ממאה אלף דולר על מודעות פייסבוק בשנת 2017.