ידיעות, הצעות והארות נא לשלוח למייל:
shalevmosh@gmail.com
ממצאי סקר חדש מעידים על הבנה חלקית (ולא ברורה כפי שקובע הדוח) של היתרונות הפונקציונליים של בינה מלאכותית במקביל לאימוץ נרחב ומהיר.
מימוש היתרונות העסקיים הפוטנציאליים העצומים של בינה מלאכותית באירופה מתעכב עקב היעדר מיקוד אסטרטגי. כתוצאה מכך, חברות עלולות להחמיץ את ההזדמנות להשתמש בבינה מלאכותית כדי לחולל מהפך בעסקיהן, כך חושף סקר חדש של חברת האנליסטים Pierre Audoin Consultants (PAC) שנערך בשיתוף עם חברת המיחשוב פוג'יטסו.
הסקר, שנועד "למדוד את הדופק" בקרב מקבלי החלטות בכירים בתחומי העסקים וטכנולוגיית המידע, השתתפו כ-240 חברות באירופה ממגזרי הרכב, הייצור והקמעונאות. מהסקר עולה כי היעדר המיקוד האסטרטגי לפרויקטי בינה מלאכותית קיים חרף הבנה ברורה של היתרונות שהיא מספקת ברמה הפונקציונלית ולמרות האימוץ הגובר ומעורבותם הנרחבת של מנהלים בכירים בתכנון אימוץ הטכנולוגיה. למרות זאת, רק אחת מכל ארבע חברות שהשיבו לסקר מתייחסת לבינה מלאכותית כבעלת חשיבות אסטרטגית ורק 11 אחוזים מהחברות גיבשו אסטרטגיית בינה מלאכותית.