משרד התקשורת דורש הבהרות מהוט לגבי מהירות הגלישה

יום ד', 15 במאי 2019

 

הודעת חברת הוט על  המרצה חד צדדית של מהירות הגלשיה  (תוך ייקור צפוי 

של השירות) מעוררת את משרד התקשורת לדרוש הבהרות מהחברה.


נמסר כי המשרד לא מתכוון לעצור את השירות החדש שהוט השיקה אך הוא מודאג מכך שהחברה לא מקיימת את הוראות השוק הסיטונאי (של העמדת תשתיתה לרשות המתחרים) ומכך שהמהלך שלה לא תואם מבעוד מועד עימו ועם ספקיות האינטרנט המתחרות שכולן חרדות מהשינוי הזה.

בדיון  במשרד התקשורת  בכל הקשור להשקה של הוט של אינטרנט במהירות של 500 מגה בייט בשנייה - הוחלט לבחון את הסוגיה בהיבט התחרותי מול מתחרותיה של הוט, אך ככל הנראה אין כוונה לעצור את המהלך, ומכתב לבקשת הבהרות צפוי לצאת לחברה בשעות הקרובות. 

הסוגיה שמטרידה את המשרד היא מדוע הוט לא דיווחה מבעוד מועד על כוונתה להשיק את השירות, וזאת כאשר הוראות תיק השירות בנושא השוק הסיטונאי מחייבות אותה לדווח על כך מראש.
בנוסף, קיימת בעיה קשה של תמחור השירות, כאשר מתחרותיה פרטנר וסלקום טוענות כי הוט מוכרת בשוק הקמעונאי במחירים נמוכים מאשר בשוק הסיטונאי. כלומר, החברה מוכרת שירות אינטרנט ישירות ללקוחות ללקוחות שלה, כאשר על הרשת שלה היא מוכרת להם את השימוש במחיר גבוה יותר. במצב כזה רכישת הקווים מהוט במסגרת השוק הסיטונאי הופכת להיות לא כדאית כלכלית, וסותרת את מדיניות משרד התקשורץ שמחייבת את בעל התשתית למכור במחיר שמאפשר למתחרות להרוויח מהשימוש ברשת. 
הנושא סבוך מבחינת אינטרס הלקוחות הסופיים מיכיוון שלראשונה חברת תקשורת בישראל מציעה קצב גלישה גבוה בפריסה ארצית, אמנם לא מלאה ב-100% אלא רק ב-92% מהיישובים, אבל עדיין בפריסה רחבה מאד. הפריסה בהוט איננה כוללת את שטחי יהודה ושומרון. 
הבירור שמשרד התקשורת עורך נוגע לסוגיה נוספת באותו הקשר. המשרד בלם שדרוג בבזק עקב טענות פרטנר וסלקום על כך שאין ברשותן נתבים מתאימים. כעת, כאשר הוט משיקה את השירות מבלי ליידע מראש את המשרד ואת פרטנר וסלקום, עולה הסוגיה הזו לדיון. 
כל המאבק הזה מתנהל בשעה שחברות התקשורת מצויות במשבר כלכלי חריף.